Hoppa till innehållet

Editorial committee

Nuvarande redaktionskommitté

Här är en presentation av de sex medlemmarna i portalens editorial committee för 2023. Kommittén möjliggör ett närmare samarbete mellan Portalen och forskarsamhället och dess medlemmar kommer, i samarbeta med Portalenteamet, skapa innehåll och även omvärldsbevaka sina respektive forskningsområden.

Picture of Ben Murrell, PhD

Systems biology, Virology,
Microbiology, Proteomics

Alumni

Följande personer är tidigare medlemmar av redaktionskommittén som har bidragit avsevärt till plattformens utveckling och tillväxt. Under deras tid hos oss tillförde de ovärderliga insikter från sina respektive områden, vilket hjälpte till att forma riktningen för vårt innehåll och våra resurser. Deras arv fortsätter att påverka det arbete vi gör, då de lade en stark grund för det pågående samarbetet mellan forskarsamhället och portalen. Vi vill uttrycka vårt djupaste tack till dessa framstående alumner för deras engagemang och betydelsefulla insatser.

Picture of Luisa W. Hugerth, PhD
Luisa W. Hugerth, PhD
Uppsala University

Human microbiome

Foton som används kommer ifrån Uppsala Universitet (LH, MN), SciLifeLab (LC), Karolinska Institutet (AF, BM), Stockholms universitet (JA) och Chalmers (JB-P).